Sunday, December 27, 2009

Turkey & EEST

kali ni nak tulis entry pasal makanan. pada ari xmas yang lepas, keluarga pak aji karim telah berkumpul di umah abang long untuk merasmikan panggangan ayam turkey yang telah dimasak seelok-eloknya. nak jd citenye, ptg tu papa call, tanye leh tak nak guna oven adiah kawen untuk bakar turkey ... uiks ... rupenye plug oven kat umah balan dah cair ... seb baik gak ade backup plan ... kalau tak, tatau la pe jd ngan turkey balan dan kak maz .. hehe. turkey dihidang dgn sos gravy best, 2 jenis salad, nugget, sayur tumis (dont ask me why, tapi aku notice balan kalau buat makan-makan, mesti nanti ade satu lauk yang tersesat tak masuk tema utama) and buttered rice. yummeh! thanks balan & kak maz, nnt leh jemput kitaorg dtg mkn lagi next time..hehe..

lunch arini pulak prince and pwincess g melantak kat westin. nama restoran kat westin tu tersgtlah panjang smpi kena sebut abbreviation aje iaitu EEST.jalan nak g area tu clear pulak arini and thus kitaorg smpi agak awal lah. around 11.45 dah amek seating and start dgn appetizer. initially we thought that we would get dim sum array aje
... tak sangka pulak dpt mcm2 nye makanan lain. rezeki yang ditolak, musuh jangan dicari, beb. untuk appetizer, kitaorg amek sushi, raw seaweed, etc. then, kitaorg makan congee ... congee dia agak spesel pasal we get to choose ape isi congee yang kita nak. antara pilihan ialah salmon, cod, beef and sotong. side dishes dia byk lah...sayur2an, tauhu, etc. fyi, congee, appetizer and dessert je yang dihidang utk self service kat EEST ni, the rest need to be ordered (no extra charge). kitaorg melantak dim sum mcm nak pecah perut .. huhuhu .. i would say the dim sum here adalah sangat shedappp tapi service agak slow sket lah. pasal diaorg ni pakai sistem order dulu baru depa buat and serve, so kena terima lah kot kelambatan servis sedemikian. price for adult is rm88+ while for children is rm44+.

Monday, December 21, 2009

Our First Wedding Anniversary

A year down, infinity to go! I can't believe it's been a whole year for us already. Time flies when you're having fun, and that's a good thing to say about being together, isn't it? *^_^* Berdua lebih baik, bukan begitu?? hehe...of course, I am not trying to overlook that we haven't had our disagreements or kinks, which is inevitable in a marriage, of course.

Kalau nak diikutkan traditional wedding anniversary celebration and gift, 1st year would be paper. but we decided to celebrate and exchange gifts with each other using our own way. we spent the whole day at Genting Highlands ... hati dah berkobar-kobar nak naik cable car and all outdoor rides. cable car ride was splendid tho the queue sangat tak munasabah ... tapi bile sampai2 je kat atas tu ... awan kumulonimbus dah gemuk gile-gile ... and last-last it poured down. chait!

nevertheless, kitaorg naik sume indoor rides di situ. yaaa, bagi berbaloi sama itu tix. mase nak balik naik cable car tu .. ha part ni yang tak boleh blah. cable car ade some probs but orang-orang depa tak announce to inform pun! beratur sampai 2.5jam hokey. adeh la. nasib baik malam tu tdo kat awana. lega betui.

as for the gift exchange, prince belikan pwincess henpon baru. yabedabedu! sangat2 hepi!! pwincess pulak...belikan prince H casual shirt dan sepentot cap renoma. sangat berbezanye our gifts dengan the so-called paper gift kalau nak diikutkan traditional belief itu. hehe.

To prince dearest,

Thank you for completing the missing piece of puzzle in me and accepting me the way i am. Semoga jodoh kita panjang sampai akhir hayat dan dikurniakan kebahagiaan sentiasa...amin!




Wednesday, November 25, 2009

kaki tengik & ketiak masyem

since prince dan pwincess too busy during weekend, kami terpaksa ngedet mase weekday.

semalam, lepas balik keje kami dua terus ke pyramid nak tengok movie. terus ke counter, mmg ngam ngam aje untuk cite 2012 yang 8.30 pm nye ... so prince bought the tix and kami pun masuk lah nak tgk. perut pulak lapa, so mmg concentrate lah bile makan popcorn sementara tunggu 2012 tu nak start. ngah sedap-sedap makan, sekali pwincess bau satu bau yang semacam. tapi tak cakap pepe lah. ingatkan bau tu sekali lalu aje, alih-alih .. permanent pulak bau tu lekat. tatau nak cakap betapa tengiknye bau tu. sekali bile kepala dah pening, pwincess bisik kat prince.

"awak. bau tak something?"

pastu prince pun angguk sambil tengok-tengok belakang.

mmgla kita dua terkesima dgn bau tu yang tatau dari mana dia datang.

last-last .... akhirnye tau jugak. rupenye bau tu datang dari kasut masam a guy yang duduk sebelah prince. terer hidung mon dapat detect. huhuhuhu. kalau open air, leh la wat prangai cenggitu. ni pulak pawagam yang mmg tertutup rapi ape sume.

nak wat cane kan, cite baru nak start. so pwincess decided to concentrate on the story. so lama-lama tu terlupe lah jap bau tengik tu. sekali .. mase kat part tengah-tengah cite tu ... datang pulak bau ketiak masam. huhu. tatau la tindakan refleks ke hape, pwincess terus hidu jaket prince. dia heran.

"pesal chom?"

"saya bau ketiak busuk. sape, awak ke?" (sambil memberi that killer look)

terus prince H mengecil di kerusi dia.

"huhuhu.....soriii.....saya tak mandi lagi.....saya busuk...." (lantas terus menerus mengecil di kerusi dia).

alahai. bersalahnye pwincess. tapi tadi pwincess check bau dia, bukan dari dia. pandang kiri kanan. adehhh.

orang sebelah kiri pwincess rupenye. ampun ya prince H! ;p

tapi mmg lah penyeksaan tul. just imagine, sapa buleh tahan bau kaki tengik dan ketiak masam untuk 2.5 jam non stop ?

Thursday, November 19, 2009

Which animal are you?

semalam, bile dah dalam selimut, pwincess tanye prince :

pwincess : "mon, kalau chom haiwan, mon rasa chom haiwan ape?"

prince : "rabbit!"

pwincess : "rabbit? nape?"

prince : "pasal rabbit comel ... mcm chom ..."

pwincess : "ooo. kucing pun comel gak. nape tak ckp chom macam kucing?"

prince : "rabbit boleh lompat. rabbit lompat comel ..."

pwincess : "tapi ... rabbit makan taik dia sendiri."

dua-dua terdiam sejenak.

tik tok tik tok.

prince : "hurmmm ... okeilah. chom mcm kucing."

....... miaaaauuuuUUUUUU


Wednesday, November 18, 2009

Bawal Power

semalam prince dan pwincess g terjah BAWAL POWER.

yesszzahh ... ia terletak di kota damansara. bace review sume mmg best giler ah ... so we went to experience it ourselves. di kala sejuk-sejuk ujan asyik turun nih, kalau dapat pekena makanan hot hot hot, menariks juge, kan ?

so dengan semangat berkobar-kobar, kami pun menapak la ke dataran sunway. tempat mmg kami dah sure la katne ... alih-alih bile sampai ... heran gak. apesal kat food court ni ade plak tulisan The Rock Cafe ... siap bagi pilihan nak air-cond ke nak open air .. wah wah laa kan... tinjau-tinjau mcm chinese food court .. so impossible lah bawal power yang sah-sah jawa ni berada kat dalam tu kan ... kami pun pusing2 lah around area tu. siap kol lagi tokei bawal power ni .. tapi tak hangkat pulak. pwincess dah mule rimas lah ni ... mana taknye, asyik besiagh je sejuk-sejuk ni ... sape tatau besiagh tu ape .. sila lah cek dictionary dialek utagha ..hehe .. so nway. jalan tetap berjalan ... sebelah the rock cafe ade car park bertingkat ... then only ... terjumpe medan makan yang agak modest .. sunyi .. tenang ... gelap sket ... yaaaa itu dia ... bawal power!! rupenye car park bertingkat jd pemisah antara chinese and muslim food court.

bawal power ader 3 set .. iaitu bawal set, keli set dan ayam set. dalam satu set ade ikan/ayam dan dimakan bersama nasi putih, kuah kari plain dan ulam-ulaman fresh serta sambal belacan kick dan sambal kicap mcm dalam gamba yang dicilok dari blog bawal power ... haa .. jgn memain. bawal pun ade blog dan fesbuk ! kih kih .. pwincess amek bawal set while prince amek keli set. ikan keli dia kan ... cun je posing bengkok atas pinggan.



mule-mule mcm pwincess rasa tak best je .. pasai apa :

1. takde sape nak amek order kami .. seb baik prince H proaktip .. teruih jalan ke kaunter dan ckp nak order ape. staf dia mmg buat dunno aje kalau customer angkat tangan nak bagi order.
2. pashtu .. kedai air lak takde .. so we only have pilihan antara air soya tin/kickapoo/teh bunga ..
3. suasana sangat hening ... but then again, maybe pasal semalam bukan weekend ..
4. takde kedai lain yang bukak kat situ .. kalau byk, maybe leh jd more happening, i guess ..

tapi once makanan dah sampai .. barulah rasa tak best tu terubat sket ... pasal ikan dia hot hot! ikan-ikan tu sume digoreng as and when customer places an order ... kirenye mmg hangat habis lah ... secondly ... ikan dia sangat lah rangup ... mmg kunyah sampai ke tulang...kih kih kih. sambal belacan dia pulak wow wee kick tul ... so all in all, maybe we will come again in the future, tapi mungkin datang makan masa lunch ... kalau malam, berat sgt lah rasanye :))

ini hanyalah pendapat based on our experience pada ketika itu .. maybe sama or maybe tak sama dgn orang lain ~




Sunday, November 15, 2009

Majlis Cukur Jambul & Aqiqah

yesterday was sure d-day for cukur jambul and aqiqah :p

pagi semalam pwincess dengan berbesar hati menerima undangan majlis cukur jambul & aqiqah anak ahkak ziana ... majlis dimulakan dengan marhaban oleh kaum hawa ... pastu disempurnakan dgn cukur jambul .... dan diakhiri dgn makan-makan kambing ... buaian baby boy comel je dihiaskan dgn blue roses while baby gurl pulak stargazer lily bunge feveret pwincess tu. yang lawaknye kan, pwincess mmg selalu ever ready camera dalam handbag sejak dhadiahkan kan ...so tak heran la kalu2 berat beg pwincess
leh mencecah bbrp kilo (as if me penah menimbang beg .. timbang berat sendiri ader la..heheh) .... so back to my story tadi ... kat majlis tu kan, pwincess tgk sume org takde pun nak snap-snap gambaq ... yang snap-snap gambaq time tuh just the
photographers and kanak-kanak ribena ... marhaban marhabeen ape sume ... last-last it was time for yang diraikan (the babies) untuk dipaparkan untuk tatapan umum ...then....THEN ONLY sepantas kilat flash sana sini okeh! rupenye korang sume berlakon jual mahal ye mula-mula tu!!


lepas zuhur pulak ... pwincess memenuhi jemputan cukur jambul anak abang pulak ... ingatkan dah lambat, rupenye ustaz yang supposed to give usrah tu lagi lambat than us ... so dengar usrah, cukur sket dan makan-makan...alhamdulillah, sedap! tapi .. alamak, yang ni since tak sempat pulak nak snappy-snappy ... takpela, banyak lagi masa leh snap gambaq anak sedara pwincess yang sorang ni :))

seb baik malam tu takde dah cukur jambul. cume ade sesi dinner bersama in laws sajork~

Friday, November 13, 2009

Heartfelt gratitude

told ya that i have tons of things to blog about, hehehe ... so dont say i didnt warn about it before! *wink*

one of my favourite pieces of advices would be : "if u choose to marry someone, u are not only married to him but also to his family"

well, this entry is not to complain anything in regard to that advice, but more of agreeing to it.

since ma and pa both are away currently performing ibadah haji, they had left so many ... urmmm...reminders of what need to be done while they are away. i'm not sure what they had told my brothers, but since they are BUSY with their own affairs ... me and prince had no choice but to carry out ape yang mama papa tinggalkan mesej.

i personally am proud of prince H. dia dah ler penat keje jauh-jauh dengan opis dia yang sangat sengal itu ... tapi hal rumahtangga ni pun banyak dia nak kena handle. say like, he needs to coordinate with the odd job workers for the kebun ... he also needs to coordinate with my lovely bros, bile nak g kebun, etc ... pulak tu, nak kena siap-siapkan tools for kebun ... fetch my bro, the workers, and drive to bukit beruntong ... nanti bile dah balik, nak kena pack-pack ...distribute ... banyak la lagi hal. though he grumbles, but dia buat la jugak. seb baik dia penyaba beb.

apart from that, we need to fulfil social obligations as well, attend kenduri situ sana sini as wakil of my parents ... maintain the house ... and oh so many more!

so see how this relate to the piece of advice mentioned earlier? prince H not only married me but also married to my family.

thanks yayang .... muah muah
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...