Wednesday, October 15, 2014

Guangzhou - Guilin Trip 2014 : Day 2

9 Oct 2014

Kita dikejutkan dengan wakeup call at 5.00 am untuk Subuh dan another call at 7.00 am for breakfast. After we had our breakfast at the hotel, we headed to Flower City Square. The weather was bright and sunny. Kat sini just bersiar-siar dan amek gambar di sekitar park.

Sesudah itu, kita bergerak menuju ke makam Saad Abi Waqas (di Huaisheng Mosque) yang dikenali sebagai penyebar syiar Islam di negara China. 



Wangi sangat sepanjang di kawasan perkuburan

Makam sahabat-sahabat yang sama-sama menyebarkan Islam


Makam Abi Waqas


Sebenarnya, pwincess rasa seriau jugak nak snap-snap gambar makam ni ... pulak tu upload lak dalam blog. tapi tengok ramai je yang buat, kita belasah je la. lagipun niat nak share memory bersama those yang belum berkesempatan nak ziarah ke sana. 

Next stop is Burning Cream Herbal Centre. Ini termasuk dalam government shop di mana rombongan diwajibkan untuk singgah at least 45 minutes ... pergh.This is not new, dulu mase trip Beijing/Shanghai/Suzhou jugak penah dibawa. There was a presentation of the products and later we were demonstrated how besi yang panas2 gile tu dipegang oleh orang dia, dan dia cpt2 sapu cream ni. after 25 minutes, dia suh rombongan pegang tangan dia yang as if nothing happened to him. Bao Li Fung cream size 100g 320 Yuan, yang kecik sket 50g ialah 200 Yuan. Nampaknya dah naik sket harga dari dulu. Later, dia ckp la yang kita ni sangat bertuah, because KEBETULAN ade professor tersohor di Beijing tu dtg buat lawatan kat centre tu dan baru je nak balik keesokan harinya. so for those yang nak free diagnosis from the professor boleh la ikut dia masuk bilik consultation. lepaih tu ... tau lah kena ketuk mcm mana kan ... heehehe. 

Lepas tu shopping time. Kalau dlm itinerary, katanye kita dibawak ke Haiyin Fabric Market. Tapi ni kat building tulis Highsun String & Cloth Market. Kita diberi masa 1 jam untuk shopping kain/cadar/alas meja kat sini.


Lepas dah shopping fabric, now it's lunch time..... kita dibawa ke restoran abdullah. kat sini makan best....

Dah kenyang, kita dibawa ke kedai jade. Kat sini pun government shop. As usual, presentation slides and later, katanye, nasib kita baik because boss dia (Andy) is around .... rombongan pakat mintak souvenir dari Andy ... tak sangka pulak dapat ... 

Akhir sekali, kita dibawa ke Beijing Road Walking Street untuk acara shopping. tapi hampeh gile. takde kedai menarik atau barang yang menarik minat kami. tatau la rombongan lain caner kan. Ader la 1 or 2 kedai jual baju dan kasut budak ... tgk2 kasut ade kulit babe ... emmph. 


Lastly kita gi makan dinner kat kedai malam sebelum tu dan balik otel untuk berehat.

1 comments:

Hafiz said...

Papa bear betul xda, irfan duduk dgn papa bear patung pun jadilah.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...